EnglishFrançaisDeutschItalianoPolskiPortuguêsРусскийEspañol
sobota, Grudzień 14e-franczyza.pl - pomysł na biznes 2019 roku

Dlaczego warto korzystać z Google Merchant Center w e-commerce?

Początki Google Shopping

Google Shopping, czyli porównywarka produktów i cen, nie jest nowością. Historia tego zakupowego narzędzia giganta ze Stanów sięga 2002 roku. Wtedy jego inicjator i główny twórca – Craig Nevill-Manningto – zaproponował w USA Google Product Search. Narzędzie to od tego czasu było wielokrotnie modyfikowane. Zmieniała się również jego nazwa: Google Products, Froogle. Niezmienna jednak została przyświecająca mu idea – ułatwić użytkownikom internetu wyszukanie produktu. Początkowo Google Shopping zostało uruchomione w USA, a następnie sukcesywnie rozprzestrzeniało się na kolejne kraje. Obecnie ze wszystkich funkcji Zakupów Google można korzystać w: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Niemczech, Francji, Japonii, we Włoszech, w Holandii, Brazylii, Hiszpanii, Szwajcarii i Czechach.

Nowa odsłona Zakupów Google w 2012 roku zmieniła całkowicie podejście do oferowania produktów, ponieważ jej model został zmodyfikowany do modelu Pay to Play. Oznaczało to konieczność uiszczenia zapłaty za możliwość promowania produktów. Zasada działania Google Shopping jest prosta – sprzedawcy udostępniają informacje o asortymencie, a Google stara się połączyć te dane z potrzebami klientów. Użytkownicy wyszukiwarki Google po wpisaniu poszukiwanego przez siebie towaru, np. „czerwone szpilki” otrzymują reklamy takiego produktu oferowanego przez różne sklepy internetowe.

Pełna oferta shopping

Google oferuje klientom pełną prezentację ich produktów. Asortyment można opisać poprzez: nazwę, opis, kategorię produktu, zdjęcie, cenę, dostępność, koszty wysyłki i inne. Do tego dochodzą dodatkowe opcje, (nie wszystkie dostępne w Polsce) są to miedzy innymi:

promocje handlowe – czyli program umożliwiający ustawianie promocji dla produktów,

katalogi produktów – czyli możliwość dodania katalogu swojej oferty produktów,

prezentacja produktu 360 stopni – jest to oferta dla marek, producentów i sprzedawców, dzięki której mogą oni przedstawić swój produkt w wyjątkowo atrakcyjny sposób zdjęć w perspektywie 360 stopni,

program Google Trusted Stores – jest to program sprawdzający rzetelność sklepów internetowych. Po przystąpieniu do niego sklep jest na bieżąco oceniany przez Google, a informacje o jego wynikach pokazywane są potencjalnym klientom. Przystąpienie do programu ma na celu zwiększenie zaufania do sprzedawcy.

Czy Google Shoping zastępuje tradycyjne porównywarki, takie jak Ceneo, Skąpiec, czy Nokaut?

W chwili obecnej nie, ale pewne jest to, że znacząco uszczupla ilość ruchu na ich stronach. Usługa cały czas osiąga coraz większą popularność wśród właścicieli polskich sklepów internetowych i dzień po dniu staje się coraz większą konkurencją dla popularnych porównywarek cenowych.

Największa zaleta Google Merchant Center?

Jednym z największych zalet Google Merchant Center jest jego dostępność w praktycznie wszystkich krajach, w których występuje przeglądarkowy gigant, więc promocja naszego sklepu może odbywać za pomocą jednego narzędzia na wielu krajach jednocześnie. Dzięki tej usłudze możesz dotrzeć do wielu nowych klientów na całym świecie minimalizując koszta kampanii.

Loading...
OFERTA