EnglishFrançaisDeutschItalianoPolskiPortuguêsРусскийEspañol
poniedziałek, Sierpień 3e-franczyza.pl - pomysł na biznes 2019 roku

Franczyza czy własny sklep internetowy w dropshippingu?

Franczyza czy własny sklep internetowy w dropshippingu?

Podjąłeś decyzję o otwarciu własnego biznesu. Od czego zacząć? Postawić na franczyzę i prowadzić działalność pod skrzydłami rozpoznawalnej marki, a może realizować własny pomysł bez ograniczeń narzuconych z góry? Taki dylemat pojawia się w głowach początkujących przedsiębiorców bardzo często. Szczególnie, że wśród biznesowej społeczności wciąż krąży opinia, że własna firma to wysokie koszty.

A co, jeśli powiem, że możesz założyć własną markę, jednocześnie nie inwestując w biznes dużych środków? Dzięki temu artykułowi poznasz najważniejsze zalety sklepu internetowego w dropshippingu w zestawieniu z klasycznym modelem franczyzowym.

 

Dlaczego e-commerce?

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia modelu dropshippingowego, zastanówmy się dlaczego warto postawić na branżę e-commerce.

Sprzedaż internetowa rośnie w siłę – szacuje się, że obecna wartość tego segmentu rynku osiągnęła wartość około 50 miliardów złotych i wciąż dynamicznie wzrasta. Co istotne – z roku na rok coraz więcej konsumentów robi zakupy w sieci. Według raportu E-commerce w Polsce 2019, w zeszłym roku w Internecie kupiło aż 17 milionów internautów! Dla przedsiębiorców to łakomy kąsek – mimo sporej konkurencji, w e-sprzedaży wciąż jest dużo miejsca dla nowych graczy.

Ten artykuł powstaje w roku 2020, kiedy duża część zarówno naszej rodzimej, jak i światowej gospodarki odczuwa negatywne skutki związane z epidemią koronawirusa. Sytuacja jest szczególnie trudna dla firm prowadzących swoje biznesy stacjonarnie – to właśnie one poszukują nowych kanałów sprzedaży w Internecie. Warto mieć na uwadze, że e-biznes ma ogromną siłę i niesłabnący potencjał na dalszy rozwój.

 

Co to jest dropshipping?

Nie da się ukryć, że własny biznes to dla początkującego przedsiębiorcy niemałe wyzwanie. Szczególnie, jeśli nie ma doświadczenia i dopiero rozpoczyna swoją biznesową drogę.

Wybór modelu biznesowego nie jest łatwy. Z jednej strony własna firma to niezależność i możliwość realizacji swoich pomysłów, a z drugiej – inwestycja ogromu czasu, energii i środków potrzebnych do jej rozkręcenia. Właśnie dlatego wielu ludzi rezygnuje z pomysłu na własny biznes, wybierając tradycyjną franczyzę, jako rozwiązanie bezpieczne i pozwalające na łatwiejszy start. A jest przecież inny sposób, który łączy niski koszt początkowy z możliwością niezależnego rozwoju własnej wizji. Jest nim dropshipping! – mówi Aleksandra Batko, specjalista ds. marketingu i PR w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl.

Dropshipping to model logistyczny, w którym klient robi zakupy w Twoim sklepie internetowym, jednak pakowanie i wysyłka towaru leżą po stronie współpracującej z Tobą hurtowni. Dzięki temu nie musisz posiadać własnego magazynu oraz pracowników, co znacznie zmniejsza koszty początkowe. Co więcej – zamówienia możesz obsługiwać z dowolnego miejsca na świecie lub po prostu pracować, nie wychodząc z domu.

Zasada działania modelu dropshipping

 

Na czym oszczędzasz w dropshippingu?

  • Oprogramowaniu sklepu internetowego w Sky-Shop.pl. Własny sklep zintegrowany z hurtowniami i dodatkowymi kanałami sprzedaży możesz prowadzić, korzystając z wygodnych pakietów abonamentowych. Płacisz tylko za to, co jest Ci potrzebne!
  • Na kosztach wynajęcia, wyposażenia oraz utrzymania magazynu – towary, które sprzedajesz znajdują się w magazynie zintegrowanej ze sklepem hurtowni.
  • Kosztach zatrudnienia pracowników obsługujących magazyn – hurtownia wysyła zamówienia do Twoich klientów, a Ty skupiasz się na rozwoju sklepu.
  • Zakupie sprzedawanych towarów – nie musisz inwestować dużych środków w zatowarowanie magazynu.

Prowadzenie sklepu w dropshippingu wiąże się ze ścisłą współpracą z hurtownią. Gdzie jej szukać? Najprostszym sposobem jest znalezienie kontrahenta na liście zintegrowanych hurtowni od Sky-Shop.pl. Znajdziesz tam hurtownie z różnorodnych branż – od zabawek, poprzez elektronikę aż po akcesoria do domu i ogrodu. Teraz wystarczy ustalić warunki współpracy, skorzystać ze specjalnie przygotowanego modułu integracji, dzięki któremu pobierzesz produkty do sklepu i zacząć sprzedawać! Po założeniu sklepu otrzymasz dostęp do kompleksowego poradnika, dzięki któremu zdobędziesz jeszcze więcej informacji na temat dropshippingu.

Najważniejsze zalety dropshippingu to:

–         niskie koszty początkowe i stałe,

–         możliwość rozwijania swojej marki w branży e-commerce,

–         niezależność i działanie w ramach własnej firmy,

–         szeroki wybór branż i możliwość łatwej modyfikacji asortymentu sklepu w zależności od potrzeb,

–         możliwość pracy w zaciszu własnego domu lub z dowolnego miejsca,

–         mała ilość formalności związanych z zakładaniem i prowadzeniem biznesu.

 

Sklep internetowy w dropshippingu a franczyza

Jeśli rozważasz franczyzę, pewnie masz żyłkę przedsiębiorcy i dążysz do rozwijania własnego biznesu. Podążanie utartymi ścieżkami i działanie według ściśle określonych wytycznych franczyzodawcy może sprawić, że Twój zapał szybko osłabnie, a pomysły na rozwój schowasz głęboko do szuflady. W dropshippingu to Ty decydujesz co i gdzie sprzedajesz, sam budujesz swoją markę i rozwijasz sklep według własnej wizji. Nie ogranicza Cię również ewentualny brak wiedzy programistycznej – sklepem zarządzasz z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego, a o aktualizacje, poprawne działanie i rozwój oprogramowania dba jego dostawca.

Sprawdź najważniejsze różnice pomiędzy tradycyjną franczyzą sklepu, a sklepem dropshippingowym!

  Sklep dropshippingowy

w Sky-Shop.pl

Tradycyjna franczyza
Koszty początkowe i opłaty Niskie – prowadzenie sklepu już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, wygodne płatności abonamentowe. Koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Zależne od danej branży. Opłata wstępna, opłaty stałe, inne opłaty (np. na fundusz marketingowy, najem lokalu, opłaty skarbowe itd.)
Ryzyko inwestycyjne Niskie. Możliwość rezygnacji w dowolnym momencie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zależne od franczyzodawcy – możliwość kryzysu marki lub upadku franczyzodawcy, co ma bezpośredni wpływ na franczyzobiorców.
Możliwość niezależnej realizacji wizji rozwoju biznesu Tak – możliwość poszerzenia sprzedaży na kolejne kanały, rozbudowy sklepu o nowe moduły, zmiany wyglądu. Niewielki wpływ franczyzobiorcy na wdrażanie nowych pomysłów czy kierunków rozwoju firmy – uzależnienie od franczyzodawcy i działanie według jego wytycznych.
Formalności i umowy Brak umowy pomiędzy Sky-Shop.pl a właścicielem sklepu. Minimalne formalności związane ze współpracą z hurtownią. Umowa franczyzy, na podstawie której franczyzobiorca może korzystać z logo, nazwy i know-how franczyzodawcy. Może być na czas określony lub nieokreślony.
Zysk ze sprzedaży W całości trafia do właściciela sklepu. Dzielony pomiędzy franczyzobiorcą a franczyzodawcą.
Wsparcie w rozwoju biznesu Tak – stałe wsparcie techniczne i biznesowe ze strony doradców Sky-Shop.pl. Tak – doradztwo i wsparcie franczyzobiorcy w prowadzeniu biznesu.
Kontrola prowadzonych działań Brak Tak – kontrola zgodności prowadzonych działań z wytycznymi franczyzodawcy.
Miejsce prowadzenia biznesu Dowolne – online. Konieczność wynajęcia i opłacenia lokalu, w którym prowadzona będzie działalność.

 

Dla kogo dropshipping?

Dropshipping to model niezwykle uniwersalny – mogą korzystać z niego zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy. Branża e-commerce daje szerokie możliwości rozwoju własnego sklepu internetowego i niezwykle obiecującą perspektywę na przyszłość.

Jeśli stoisz przed wyborem własnej biznesowej drogi i zależy Ci na łatwym starcie, dropshipping będzie świetnym rozwiązaniem. Szczególnie, że możesz liczyć na wsparcie zarówno ze strony społeczności innych sprzedawców, jak i specjalistów Sky-Shop.pl. Załóż bezpłatną wersję testową sklepu i zacznij działać!

Loading...
OFERTA